15 Ağustos 2006

Star Wars Episode III

Çok eski bir dosta veda eder gibi hissettiriyor insana. Tamam işte, Anakin, Vader oldu herşey bitti. Ama gönül Episode III 1/2 de istiyor. Luke ve Leia'nın çocukluğu ve İmparatorluğa karşı gelişen asi harekatının kökenini anlatan. Episode IV de birden asilerle karşılaşıyoruz ama kim organize etmiş, hayatta kalan Jediların ( Yoda ve Obi Wan Kenobi) bu işte parmağı var mı, Darth Vader hiç Darth Sidious'a karşı gelmiş mi? Bir de iki ayrı seriyi bağlarken teknolojinin de geriye gitmesi bana Vakıf Serisi'ni hatırlattı. Gerçi yakın zamanda tekrar okumuş olmamın da bunda payı var zannımca.

Sonra oturdum ve düşündüm, acaba Asimov'un Vakıf Serisi ile Star Wars bir araya getirilebilir mi diye? Biliyorum anlamsız geliyor ama onu deneyecek birisini görmek isterdim. Hayatımda önemli yere sahip iki ayrı kurgunun bir araya getirilmesi fikri çok cazip geldi. Kısa bir özet geçmek gerekirse, Hari Seldon Jediların atası olabilir( Geleceği öngörme, her ne kadar Asimov tarafından matematiksel bir analiz olarak kurgulansa da gelişiminin biraz mistik olması gerçekleşemeyecek kadar abes gelmiyor bana. Hatta Vakıf Serisi'nde mistik dinlere inanan gezegenler de vardır. ). Yıkılan Galaktik İmparatorluk yerine de Cumhuriyet kurulmuş. Jedi Konseyi, Vakıf yerine geçmiştir artık. Ve her iki örgüt de gerekli olmadıkça şiddete başvurmamıştır. Bu ve buna benzer paralellikler kurularak iki kurgunun birleştirilmesi çok mu saçma olur? Yoksa Asimov'a hakaret mi? Bilmiyorum, ancak beni mest edeceği kesin.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home